Tuesday 21 January 2014

omlette:)



     Ostatnio na kolację robiłam omlet, a pro po omletu to miałam ciekawą rozmowę ze swoją koleżanką ostatnio:) Teraz już wiem, że omlet to jajka i mąka może być na słodko i na ostro a np. frittata to same jajka z dodatkami. O matko, a np quiche? Jest tyle odmian tych omletów, w każdym z krajów jest inaczej nazywany i inaczej przygotowywany a tak na dobrą sprawę to jest jedno i to samo danie:) Jak ja robię w domu omlet, do dodaje jajko mąkę i trochę mleka lub maślankę bądź kefir,moja babcia z kolei robi tak zwane "grzybki", które są bardzo puszyste i grube i ociekają tłuszczem;p ale jak ich nie kochać skoro robi je babcia?:) Wracają do mojego dania, hmm był to omlet z jajek z dodatkiem warzyw:) Piszę omlet bo nie było to zapiekane i nie było grube jak tradycyjna frittata tylko właśnie takie płaskie i złożone na pół. Nie chce tu nikogo wprowadzać w błąd ani zaczynać żadnej polemiki, piszę tylko o swoich przemyśleniach:)

Przepis:
dwa jajka
pieprz
sol
pomidor
oliwki
plasterek żółtego sera



No comments:

Post a Comment

Translate