Monday 4 August 2014

W hinduskim stylu :)



 Wczorajszy dzień był brzydki, padało, było szaro i smutno, dlatego postanowiłam sobie trochę zaognić atmosferę, przygotowując ostre danie z kuchni hinduskiej ):
To danie jest inspirowane hinduską kuchnią, tamtym smakiem, aromatem, kulturą, różnorodnością. Jest to po części oryginalne danie kuchni hinduskiej (podobne przygotowywałam ze swoim znajomym hindusem :)), jednak ja do niego dodałam brokuła :) Osobiście bardzo lubię kuchnię hinduską i tamta kulturę. Jak zaczęła się moja fascynacja? Od 4 godzinnych filmów Bollywood, które namiętnie oglądałam ze swoją przyjaciółką jako nastolatka i tak bardzo mocno chciałam się przenieść w tamten świat i doświadczyć tak wspaniałej miłości, jak bohaterki tamtych filmów... ehhh błahe młodzieńcze marzenia.. Pamiętam jak po raz pierwszy spróbowałam indyjskiego dania, które przyrządził mój znajomy hindus. Od pierwszej chwili się zakochałam w tym jedzeniu, a potem w chłopaku... :)  Smaki, przyprawy, ich podejście do swojego świata, tak innego od naszego, ich zapachy, słodycze, przyjemność z jaką przygotowywali jedzenie i to jak się nim rozkoszowali bardzo mnie urzekło. 


Do warzyw w curry i kormie potrzebujemy:
100g kalafiora
100g borkuła
2 łyżki pomidorów z puszki
2 łyżki ciecierzycy
kawałek masełka
trochę mleka
curry, harrisę, kormę, chilli, 
2 łyżki brązowego ryżu.

kalafiora i brokuła najpierw gotujemy. Na patelni dusimy ciecierzyce z pomidorami, dodajemy wodę i wrzucamy ryż (Ryż brązowy gotuje się dłużej niż biały, jeśli nie chcecie aby była al dente, to ugotujcie go wcześniej a potem wymieszajcie z warzywami. Ja swój dusiłam od razu na patelni. Kiedy brokuł i kalafior się ugotują wrzucamy je na patelnie i doprawiamy do smaku. ja lubię ostre jedzenie i wczoraj sobie nieźle doprawiłam ;p aż mi się płakać chciało! :)

Danie jest bardzo sycące i bogate w smaki. Można je zjeść na obiad i kolację. Jeśli dbacie o linie to z tej porcji radzę zjeść połowę, a połowę oddać chłopakowi lub zostawić na później. ja jestem obżartuchem i zjadłam wszystko! Ot co :) Dobrze, że nie miałam chleba nan bo i go bym w całości zjadła ;p 

smacznego 

Warzywa w hinduskim stylu 


P.S. uwielbiam tego aktora!!! jaki on przystojny.. hmmm
Człowiek tak się napatrzy i od razu ma lepszy humor i uśmiech mu się pojawia na twarzy :)
Takich facetów już nie ma ;p

2 comments:

  1. Mmm... Ta potrawa wygląda przepysznie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki Klaudia. Równie pysznie smakowała :)

      Delete

Translate