Tuesday 14 January 2014

Placki bananowe


     Wczoraj robiłam placki bananowe!!!! mniam mniam !!!!
Moje placki są bardzo lekkie i puszyste.
Na dole załączam zdjęcia i przepis.

Przepis na 20 placków:
2 banany (209g- 200kcal)
2 jajka (104g-145 kcal)
otręby owsiane (25g- 94kcal)
proszek do pieczenia (5g- 3kcal)
płatki górskie (15g- 55kcal)
jogurt naturalny (46g-29kcal)
serek naturalny (Biedronkowy:)) (41g- 46 kcal)
budyń karmelowy ( 20g-22 kcal)
olej (50g-442 kcal) i tu jest zawyżona wartość, ponieważ lałam na oko, wolałam podać zawyżoną proporcję, jeśli macie dobrą patelnie teflonową to w ogóle nie będziecie musiały używać oleju, ja niestety nie mam dobrej ;/

Rozgniatamy banana widelcem i mieszamy ze wszystkimi innymi składnikami, dodajemy trochę oleju do ciasta i na patelnie i smażymy:)

Podsumowując cała masa ma 515g i 1036 kcal,jak wiemy podczas smażenia odbywa się redukcja(odparowuje woda i masa zmniejsza objętość) i moje placki po upieczeniu miały 372g i 748 kcal. Tak więc np 6 placków ma 253 kcal i 126 g. Tyle ile powinno być:) Zdrowe i niskokaloryczne!!! Jako śniadanie, obiad,podwieczorek lub kolacja!!! I będą smakować każdemu:)




No comments:

Post a Comment

Translate