Saturday 22 February 2014

Miał być sernik, a wyszedł gruszkowiec???



Jakiś czas temu miałam straszną ochotę na sernik. Miałam wszystkie składniki potrzebne na ciacho ale jak to się u mnie często zdarza zaczęłam eksperymentować i wyszedł gruszkowiec:)

Baza ciasta, która składa się z:
200 g twarogu
jajek chyba 2
otręby owsiane 4 łyżki
pszenne 2 łyżki (trochę potem dosypałam)
płatki owsiane około 1/2 łyżki
miód
posiekane orzechy ( ja miałam laskowe, włoskie i nerkowce)
cynamon, proszek do pieczenia, budyń czekoladowy, kakao, cukier trzcinowy

Masa:
Masa to w ogóle jeden wielki eksperyment;p
Miałm gruszki i stwierdziłam, że zrobię sobie fajny sos. Niestety dałam za dużo wody i nie odparowała zbytnio, a że ja jestem dość niecierpliwa i nie chciało mi się czekać do zostawiłam to jak było dodałam trochę sera zmiksowałam i tak powstała masa do mojego ciasta:) Powiem szczerze, że sama masa może nawet być wykorzystana jako samodzielny deser lub dodatek do ciepłego ciasta, oczywiście po schłodzeniu masy.

Kiedy ciasto się upiekło, nawet ładnie wyrosło, przekroiłam je na pół i przełożyłam masą i dodatkowo pokrojoną gruszką. Następnie włożyłam ciasto na 12h do lodówki, żeby masa się ścięła trochę a na sam koniec polałam ciasto rozpuszczoną czekoladą i znowu do lodówki.

Według mnie ciasto idealne dla osób dbających o figurkę i mających ochotę na coś słodkiego. Ciasto jest lekkie i naprawdę smaczne!!! Oczywiście dla mojego brata za mało słodkie, ale jemu jest ciężko dogodzić;p






No comments:

Post a Comment

Translate