Tuesday 18 March 2014

Koktajlowo, smoothie czy shejkowo?



Ostatnio na śniadanie jadam sobie połączenie owoców z białkiem pod różną postacią:) Czy to serek wiejski, twaróg, czy jogurt bądź maślanka albo kefir. Takie połączenie to jeden z moich ulubionych porannych posiłków.
Szybkie, łatwe i smaczne. 
Tylko jak to odpowiednio nazwać? Koktajl to napój alkoholowy z dodatkiem kolorowego soku, ale może też być koktajl owocowy.
Shake labo milk shake wskazuje na to, że znajdzie się tu mleko, bądź jego pochodne, wraz z owocami lub warzywami. 
Smoothie z kolei to napój łączący lody lub jogurt grecki z owocami. Jest on najbardziej gęsty z powyższych i najcięższy.
Takie napoje tak naprawdę można przygotować ze wszystkiego co ma się pod ręką. Owoce, warzywa, biały ser, maślanka, jogurt, kefir, mleko, lody to produkty, które najczęściej ma się w lodówce, ja bynajmniej w swojej mam zawsze:)
W każdym razie jakby nie było i co byśmy nie zrobili i jakbyśmy tego nie nazwali  dopóki będzie smaczne i zdrowe pijmy i jedzmy to codziennie :)


Nie ma moim zdaniem jednego przepisu na koktajl, to jaki on będzie zależy tylko od naszej wyobraźni i chęci eksperymentowania:)
Ja ostatnio zrobiłam sobie koktajl z maślanki, 1/2 banana, owoców na kompot(kupione mrożone w biedronce) i dosypałam do nich musli domowej roboty. Śniadanie orzeźwiające i sycące, na pewno w lecie sprawdzi się idealnie:)






A dziś na śniadanie był koktajl z 1/2 banana, sera białego, gruszki, musli i owoców goii. Jak dodamy ser biały to wtedy nasz posiłek będzie bardziej sycący i gęściejszy. Gorąco polecam:)


No comments:

Post a Comment

Translate