Wednesday 9 April 2014

Kasza z warzywami

  

     Ostatnio coraz częściej jadam kasze. Nie żebym ich nigdy nie jadła, ale od jakiegoś czasu goszczą one u mnie dużo częściej niż ziemniaki czy makaron. Odkrywam je na nowo. Pamiętam jak byłam dzieckiem i babcia robiła kasze gryczaną ze skwarkami i kefirem. Fuuuu mówiłam wtedy, ale teraz o dziwo jest to jedno z dań, które mi smakuje, nie jadam tego dania co dziennie ale raz na jakiś czas można. W każdym razie ostatnio zajadam się kaszą jęczmienną.
Kasza jęczmienna – chyba najbardziej popularna ze wszystkich kasz w polskiej kuchni, cenimy ją za delikatny smak. Jak sama nazwa wskazuje pozyskuje się ją z jęczmienia. Jej właściwości prozdrowotne są związane z zawartością witaminy PP czyli niacyny, która pomaga obniżyć poziom cholesterolu w organizmie oraz chroni przed anemią. Jak wszystkie kasze, jęczmienna dostarcza dużej ilości błonnika, pomagającego usprawnić przemianę materii. 100 gram kaszy jęczmiennej to ok 360 kcal.http://www.tabele-kalorii.pl/artykul,kasze.html

Mi ta kasza bardzo smakuje i według mnie dobrze się komponuje z warzywami:)
Ostatnio jadłam właśnie danie z tą kaszą i z warzywami duszonymi.  A o to efekt
Kacza jęczmienna z warzywami i żółtym serem


No comments:

Post a Comment

Translate