Sunday 5 January 2014

chlebek:)

  
    Jak tylko mam czas to staram się w domu cos ugotować upiec.
Tak się zlozylo, że właśnie mialam chwilę czasu i wszystkie potrzebne skladniki do upieczenia chleba :) Mój chcleb to kolejna wariacja na temat chleba Dukana, otrębowego. Jest bardzo smaczny, same dodajecie przyprawy jakie wam pasują, można go zrobić na slono lub na słodko, starcza na około 5 dni, jedząc dwie kromki chleba raz dziennie, no i jest bardzo pożywny:)

Oto przepis:
Kostka twarogu(250g) najlepiej chudego, można go wcześniej odcisnąć, ja tego z reguły nie robie
serek Emilki, lub inny podobny, akurat miałam wiec go wykorzystalam( 100g)
3 zoltka
3 bialka, ubite na sztywno
mleko w proszku (17g) ale mozna bez:)
otreby pszenne (20g)
otreby owsiane (40g)
dodatki, takie jak słonecznik, zurawina,pestki dyni, sliwka, ser zołty, wedle uznania

skladniki suche wymieszac w jednej misce, potem dodac mokre, białko na sam koniec
piekarnik nagrzac do 180 stopni, keksówke wylozyć papierem do pieczenia, przelac do niej ciasto i wstawic do pieca na 25-30 minut. Po upieczeniu nalezy zostawic chleb do ostygniecia, najlepiej na noc w lekko uchylonym piekarniuku. Chlebek mozna jeśc już na drugi dzień:) Jeśli chodzi o przechowywanie do można go na spokojnie zawinąć w papier śniadaniowy i wstawić do chlebaka. Mój chleb sprawia wrażenie ciężkiego, ale tylko dlatego że nie odciskam nadmiaru wody z sera. Na chleb można kłaść wszystko co się podoba:) Życzę smacznego:)



No comments:

Post a Comment

Translate