Wednesday 9 April 2014

Wielkie gotowanie czas zacząć!! Zupa + Pasztet warzywny



          Ok myślę sobie, dawno nie jadłam zupy, więc przydałoby się jakąś ugotować. W książce Odchudzanie Weekendowe https://www.dietastrukturalna.pl/odchudzanie-weekendowe/s7 znalazłam przepis na zupę buraczaną z fasolą. Myślę dobrze taka zupa mi odpowiada i dużo zachodu z jej przygotowaniem nie ma. Nastawiłam fasolę do namoczenia, przygotowałam potrzebne składniki ( marchewka, pietruszka, seler, ziemniaki, buraki, kapusta) przyprawy do smaku. Fasola się namoczyła po jakiś 4 godzinach. Wstawiłam wodę na zupę wrzuciłam wszystkie składniki i woda prawie się przelała. Wzięłam drugi garnek i odlałam połowę i odłożyłam warzywa. I w ten oto sposób miałam już dwa garnki z zupą :) Jako, że nie lubię jak mi się coś marnuje, do drugiego garnka wrzuciłam soczewicę i gotowałam ją w zupie około jednej godziny. Zupę, w której była fasola przelałam do słoików i zawekowałam, ha główka myśli. Takim oto sposobem mam obiad na kolejne 5 dni:) Z zupy, w której gotowała się soczewica postanowiłam zrobić pasztet:) Pomysł narodził się spontanicznie i był pełen eksperymentu. To mój pierwszy pasztet i jestem z niego bardzo dumna:) Zawiera same warzywa z zupy plus otręby owsiane, płatki owsiane i trochę kaszy manny. Teraz, kiedy go już upiekłam myślę, że mogłam dać ciut więcej kaszy żeby był bardziej zbity, ale ostatecznie wyszedł smaczny i godny polecenia:) Jak ja lubię eksperymentować i wymyślać coś z niczego:)

pod spodem są zdjęcia zup i pasztetu:) Nie podam wam na niego przepisu bo są to warzywa wyciągnięte z zupy i zmiksowane. wydaje mi się, że pasztet można zrobić ze wszystkiego, tak samo jak zupę, czy zapiekankę, trzeba mieć tylko pomysł i go wykorzystać:)





pasztet warzywny: soczewica, marchew, ziemniak, seler, pietruszka, burak, kapusta.




Zupa z soczewicą, marchewką itp( to co zostało wykorzystane na pasztet :)) dodatkiem są pestki dyni i siemie lniane, oraz nerkowce.


No comments:

Post a Comment

Translate