Tuesday 10 November 2015

Nadziane ciasto.

      

              Ostatnio, jak moja mama kupiła ciasto filo, to zrobiłam coś na wzór strudla z jabłkami i cynamonem. Było przepyszne :) Cała rodzina się zajadała. Dziś na obiad ponownie było ciasto filo nadziane szpinakiem, fetą i mascarpone.

Potrzebujemy :
Całe opakowanie ciasta filo.
1/2 op. sera feta
1/2 op. sera mascarpone
sól
pieprz
czosnek
zioła prowansalskie
1/4 kostki masła do posmarowania płatów ciasta
1/2 opakowania mrożonego szpinaku.

      Szpinak podsmażyłam na patelni na oleju kokosowym z czosnkiem, serem feta i mascarpone. Małą blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia i zaczęłam wykładać ciasto posmarowane roztopionym masłem. Najpierw wyłożyłam cztery płaty ciasta i nałożyłam na nie szpinak, następnie złożyłam dwa płaty i przykryłam nimi szpinak. Kolejne dwa płaty zrolowałam i położyłam po bokach formy. Całość posmarowałam mlekiem i posypałam ziołami.  Gotowe ciasto włożyłam do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i piekłam około 20 minut, do zarumienienia się górnej warstwy ciasta.

Uważajcie podczas smarowania ciasta, może wam łatwo się porwać. Ciasto nie jest plastyczne, są to bardzo cienkie płaty. Następnym razem wyłożę 6 płatów na spód a 2 dam na górę.

  Danie możemy podawać z sałatką i sosem czosnkowym.

Smacznego








No comments:

Post a Comment

Translate