Monday 15 July 2013

Śniadanko, -ka:)

           Dzisiejsze śniadanko było bardzo zdrowe:) ha jakie to proste. Otóż moje jakże zdrowe śniadanko składało się z 6placków otrębowych(przepis poniżej) jednego kiwi i sosu z nektarynek plus kawa.
Takie śniadanko zawiera większość potrzebnych nam składników, które pomogą nam przetrwać od rana (momentu kiedy mamy śniadanie) do naszego obiadu. Poniżej podaje przepis na placuszki, który wypróbowywałam już wiele razy i robiłam już wiele wariacji związanych z nim, zawsze wychodzi i zawsze smakuje:)

Przepis na 6 placuszków otrębowych(165 g masy ma 234kcal ):
jedno jajko (58g 78kcal)
2 łyżki otrębów pszennych ( ja miałam firmy Melvit, ale Sante też się sprawdzają; 10g 27kcal)
3 łyżki otrębów owsianych (Sante; 23g 86kcal)
2 łyżki serka Miss talia 0% ( 74g 43kcal)

kiwi (90g 50kcl)
Placuszki razem ważyły 140 g, więc można obliczyć że razem miały198 kcal. Oczywiście jest dopuszczalny błąd pomiaru:). Aha i kawa z mlekiem, która ma około 10kcal:)
Sos z nektarynek:
4 nektarynki (niestety ich nie zważyłam wcześniej i nie wiem ile miały kalorii, ale zakładając że było ich 4 a jedna waży 55g i ma 115kcal, możemy obliczyć że  4*55= 220 g czyli 460 kcal. Oczywiście nie zjadłam tego wszystkiego od razu, większą część zjadłam wczoraj na śniadanie a resztka która mi została została zjedzona dziś:), do nektarynek dodałam maślankę (100ml 40kcal), biały ser twarogowy z biedronki chudy (60g 65kcal)  i  łyżeczka miodu.

Smacznego:)
A moje wczorajsze śniadanko składało się z kawy z mlekiem (ok 10kcal)
hmm jak to nazwać, gęstego jogurtu bananowego:) i płatków kupionych w biedronce:)
Na ten jogurt potrzeba:
średni banan( uważajcie jak ważycie bo banan bez skórki waży mniej niż ten w skórce:), 130g ma 194kcal)
maślanka (90g 100 ml 40kcal)
twaróg chudy z biedronki (60g 65 kcal)
i płatki
Później był kefir :)

No comments:

Post a Comment

Translate