Wednesday 23 July 2014

Wegetariańskie przepisy z Pełnej Lodówki: Kruche, wegańskie ciasto jaglano-owsiane na tartę

Dziś na obiad będzie tarta z tego przepisu kruche-weganskie-ciasto-jaglano-owsian. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie !! :)

I tarta wyszła!!! Oczywiście trochę zmieniłam składniki bo mi się mąka żytnia skończyła :) aaa i zamiast mieć ugotowane 1/2 szklanki kaszy jaglanej, to ja mądra osóbka ugotowałam 1/2 i wyszło mi troche ponad szklankę ugotowanej. Musimy pamiętać, że kasza zwiększa swoją objętość :) Ale nic się nie stało, nadmiar ciasta jeszcze wykorzystam, jak na razie to czeka na swoją kolej w lodówce :)

Na swoją tartę użyłam :
1 szkl. mąki żytniej i orkiszowej
3/4 szklanki otrąb
4 łyżki oliwy z oliwek
curry, ostrą paprykę, sól morską, pieprz
1 szkl, i troche ugotowanej kaszy jaglanej

Wszystko razem mieszamy i zagniatamy na ciasto. Jak się nam za bardzo klei do rąk to dolewamy wody, ale nie za dużo. Ciasto wykładamy na formę do pieczenia tart. Jak macie sylikonową to super, ciacho wam nie przywrze, dla bezpieczeństwa możecie jednak dno wysmarować odrobiną oliwy, ja na swoją formę wyłożyłam papier do pieczenia. Dlaczego? bo lepiej odchodzi od papieru :) Spód piekłam jakieś 25 minut w 200 stopniach, pod koniec włączyłam tak zwane dmuchanie :)

Na spód wykładamy to co lubmy. Ja dałam sos w fety, kefiru i czosnku, pomidora, oliwki, zmiksowanego brokuła z kalafiorem i wszystko zapiekłam. Piekłam jakieś 15 min w 200 stopniach. 

Obiad był rewelacyjny!! Tarta wyszła super. Jako, że była to moja pierwsza vegańska tarta jestem z niej bardzo dumna :)

Tarta przed upieczeniem 


Tarta po upieczeniu 




Smacznego!!

No comments:

Post a Comment

Translate